در آخرین نشست نقد و بررسی قصهها مطرح شد؛
قصهگو معلم نیست/ لازم نیست قصهها را به نتیجه قطعی برسانیم
آخرین جلسه نقد و بررسی قصهها در بیست و سومین جشنواره بینالمللی قصهگویی روز 27 آذر ماه با حضور منتقدان، دبیر جشنواره، مدیرکل آفرینشهای فرهنگی کانون و جمعی از قصهگویان برگزار شد.
محمد مسلمی؛
انتظار من از قصهگویان بروز خلاقیت است/ تعجب از تعداد کم قصهگویان تهرانی
محمد مسلمی دقت و خلاقیت قصهگوها را در انتخاب قصهها لازم دانست و گفت که در ادبیات ما قصههای زیادی وجود دارد که اگر در شهرها و روستاها این قصهها را جمع آوری کنند، به علت جذابیت میتواند مخاطب را بیشتر و بهتر به قصهگویی ترغیب کند.
محمدرضا شاکر طراح دکور بیستوسومین جشنواره قصهگویی عنوان کرد؛
کتابخانهای که دکور «قصهگویی» شد/ قصهگو به مثابه بازیگر
محمدرضا شاکر طراح دکور بیستوسومین جشنواره بینالمللی قصهگویی درباره چگونگی شکلگیری دکور جشنواره و دلیل استفاده از المانهای به کار گرفته شده در طراحی این دکور توضیح داد.
برگزیدگان بیستوسومین جشنواره بینالمللی قصهگویی معرفی میشوند/ رونمایی از پوستر و فراخوان بیستوچهارمین دوره
برگزیدگان بیستوسومین جشنواره بینالمللی قصهگویی همزمان با شب یلدا در مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون پرورش فکری در تهران معرفی میشود.
محمد گودرزیدهریزی عنوان کرد:
فراخوان بیستوچهارمین دوره جشنواره قصهگویی در دست تدوین/ ملاکهای انتخاب داوران چه بود؟
دبیر بیستوسومین جشنواره بینالمللی قصهگویی کانون پرورش فکری درباره تغییرات این دوره از جشنواره و تدوین فراخوان دوره بیستوچهارم توضیحاتی را ارایه داد.
داوود فتحعلیبیگی عنوان کرد:
انتقال مفاهیم فرهنگی از طریق قصهگویی امکانپذیر است/ قصهگویان در حضور مربی آگاه و کارکُشته مشق کنند
یکی از داوران بخش «آیینیسنتی» جشنواره بینالمللی قصهگویی میگوید اگر قرار است قصهگو قصه خود را به شیوه نمایشی یعنی به عبارتی نَقل نمایشی بگوید باید اصول و مبانیاش را یاد بگیرد و در حضور مربی آگاه و کارکُشته مشق کند.
در بخش سوم از چهارمین روز جشنواره قصهگویی روایت شد؛
قصههای لهجهدار از مناطق مختلف ایران/ آنها که «کلاه شادی» سرشان رفت!
۹ قصهگو از خراسان رضوی، کرمانشاه، سمنان، زنجان، تهران، کرمان و البرز در بخش سوم از چهارمین روز جشنواره بینالمللی قصهگویی با یکدیگر رقابت کردند و یک قصه نیز در بخش خارج از مسابقه نقل شد.
در نشست تخصصی جشنواره بررسی شد؛
رمز و رازهای یک قصهگویی تاثیرگذار/ لطفا عجله نداشته باشید!
دومین جلسه نقد و بررسی قصههای بیست و سومین جشنواره بینالمللی «قصهگویی» با حضور اردشیر صالحپور، علی خانجانی، بهاره جهاندوست به عنوان منتقد و جمعی از قصهگویان این رویداد عصر روز شنبه ۲۷ آذر در مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون برگزار شد.
دومین بخش روز چهارم جشنواره «قصهگویی» رقم خورد؛
غازی که خود را شبیه سه حیوان کرده بود/ فرار «شتر رقاص» از خر و خروس
پنج قصهگو از یزد، کردستان، تهران و استان مرکزی در بخش دوم چهارمین روز جشنواره بینالمللی قصهگویی با یکدیگر رقابت کردند و یک قصه نیز در بخش خارج از مسابقه نقل شد.
در اولین بخش روز چهارم جشنواره نقل شد؛
اتحاد درختان در برابر باد/ نصیحت کردن افراد نادان و غافل مثل کشت در شورهزار است
در اولین بخش از چهارمین روز بیستوسومین جشنواره بینالمللی قصهگویی هفت قصهگو از استانهای کردستان، لرستان، یزد، خراسان شمالی، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی در بخش «ملی» قصههایشان را نقل کردند.
در سومین روز جشنواره «قصهگویی» تجربه شد؛
ایرانگردی با قصهها از قلب شاهنامه تا حرم رضوی/ درخواست عجیب پادشاه!
در بخش سوم از سومین روز برگزاری جشنواره بینالمللی «قصهگویی»، چهار قصهگو از کرمان، سیستان و بلوچستان، زنجان و بوشهر به نقل قصههای خود با موضوعهای متنوع پرداختند.
سعید حسامپور عنوان کرد:
نقش منتقدان در رشد دانش و توانمندی قصهگویان/ پیشنهاد آموزش برای دوره بیستوچهارم جشنواره قصهگویی
سعید حسامپور منتقد معتقد است که اگر طی یک سال آینده به قصهگویان آموزش داده شود که برای جذب مخاطب و ارائه درست یک قصه چه کاری باید انجام دهند، قطعا با قصهگویان حرفهایتری در دوره بیستوچهارم جشنواره قصهگویی مواجه خواهیم شد.