رقابت در نمایش خلاق بی معنا است

رقابت در نمایش خلاق بی معنا است

تاریخ : 1403/06/27

FROM 17 Sep 2024TO

زمان مطالعه :‌ 2 دقیقه تعداد بازدید :‌5

داور بخش «نمایش خلاق» جشنواره هنرهای نمایش کانون می‌گوید تلاش کردیم در انتخاب از آثاری که خلاق‌تر بودند و ایده‌های کاربردی‌تری داشتند، استفاده کنیم.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدجمال میرجعفری مدرس و مربی بازی‌های نمایشی و نمایش خلاق و داور بخشِ «نمایش خلاق» نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درباره کیفیت آثار راه‌یافته به جشنواره بیان کرد: در بخش نمایش خلاق، گروه داوران طرح‌ها را خواندیم و مشاوره‌های لازم را نیز به مربیان دادیم. به طور کلی پایه و اساس طرح‌ها خوب بود اما کمی از نمایش خلاق دور بودند و بیشتر به سمت تئاتر رفته بودند. در واقع طرح‌ها به نحوی نوشته شده بود که قصد داشتند تئاتر کار کنند. بنابراین ما سعی کردیم راهنمایی همراه با آموزش داشته باشیم تا طرح‌ها به سمت نمایش خلاق سوق داده شوند. در این میان نمایش‌هایی هم بودند که از اساس خلاقانه نوشته شده بودند و مربیان تخصصی روی نمایش خلاق کار کرده بودند.

او درباره تاثیر برگزاری جشنواره و اهمیت آن برای کودک و نوجوان گفت: این فلسفه کلی که جشنواره‌ای برای کودک و نوجوان برگزار شود بسیار اتفاق خوبی است. این‌که جشنواره‌ای داشته باشیم که بچه‌ها بیایند تجربیات‌شان را به هم منتقل کنند و آموزش ببیند، بسیار خوب است و اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین نحوه برگزاری جشنواره نیز اهمیت دارد. در بحث نمایش خلاق ما اعتقادی به رقابت نداریم، اگر این رقابت در بخش خلاق برداشته شود به نظرم خیلی بهتر است. این مسئله حتی در حوزه تئاتر کاربردی نیز بی‌معناست اگر این موارد رعایت شوند اتفاق بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

رقابت در نمایش خلاق بی معنا است

مدرس دوره‌های تربیت مربی خلاقیت و فکرپروری ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و  اساسا انتقال تجربه‌ها طی یک مدت زمانی مشخص هم برای مربیان و هم برای کودکان و نوجوانان بسیار  اتفاق خوبی است و نتایج اثرگذاری به همراه دارد.

میرجعفری در ادامه به معیارهای انتخاب آثار اشاره کرد و افزود: ما سعی کردیم از آثاری که خلاق‌تر بودند و ایده‌های کاربردی‌تری داشتند استفاده کنیم. بیشتر تمرکزمان روی این بود که چه‌قدر هر اثر و هر طرح از خود بچه‌ها کمک می‌گیرد و تا چه اندازه به شکل مشارکتی کار شده‌اند. این‌که از خود بچه‌ها در کار استفاده شود، بداهه باشد و از قبل آماده نشده باشد و تمرینی نداشته باشند ملاک ما داوران در این بخش بود.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان روزهای ۲۷ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری واقع در پارک لاله تهران برگزار می‌شود.

تماس باما

دسترسی به

میز خدمت الکترونیک

سوالات پرتکرار
شناسنامه خدمات شناسه دار
راهنمایی دریافت خدمات شناسه دار
راهنمای دیجیتال خدمات شناسه دار
بیانیه ها
نظرسنجی و تحلیل نظرسنجی ها
مشارکت و تصمیم گیری های الکترونیک
گزارش ها ،عملکرد و آمار
سامانه ملی رسیدگی به شکایات کانون
سامانه شفافیت
سامانه های کانون
واحد پاسخگویی و پشتیبانی از خدمات
آموزش غیر مستقیم فرهنگی،هنری، علمی و دینی در مراکز فرهنگی و هنری کانون
صدور مجوز پخش تیزر کودک ونوجوان
صدور تاییدیه فضای فرهنگی یا نمایشگاهی ویژه کودکان و نوجوانان
صدور مجوز تولید اسباب بازی
صدور مجوز واردات اسباب بازی
برگزاری نمایشگاه و جشنواره حوزه کودک و نوجوان

انتخاب حالت کور رنگی

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: