• 1400/11/25 - 13:01
  • تعداد بازدید: 740
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
از سوی نخستین جشنواره‌ کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران؛

بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و«طوطی و بقال» برگزیده شدند

رتبه‌های اول و سوم نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران در بخش اسباب‌بازی به اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعلق گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشنواره فیروزه که هر سال از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتخاب برترین کالاهای فرهنگی و اسباب‌بازی برگزار می‌شد امسال با رویکرد جدید از سوی تمامی استان‌ها با مسوولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها ‌در هر ۳۱ استان با دربرگیری رشته‌های مختلف برنامه‌ریزی و برگزار شد.

بر همین اساس، امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران جشنواره را در دو بخش جداگانه اسباب‌بازی و نوشت‌افزارهای تولید شده برگزار کرد.

هیأت داوران نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» را حائز دریافت رتبه اول و سوم این رویداد معرفی کرد.

بر اساس رأی هیأت داوران، بازی رومیزی «حامی ایمنی» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران موفق به دریافت رتبه اول بخش اسباب‌بازی به خاطر نگاه ویژه به آموزش و ترویج فرهنگ همکاری، همیاری و مشارکت شهروندان در مسائل شهری و اجتماعی، طراحی فرایند مناسب بازی، تصویرسازی مناسب از پاسداشت اقدام‌های ارزشمند قشر آتش‌نشانان شد.

این بازی که از سوی شهاب محسنین طراحی شده، کودکان و نوجوانان را با ماموریت‌ها و وظایف تلاش‌گران این عرصه آشنا می‌کند.

همچنین سرگرمی «طوطی و بقال» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه دواره (خانه طراحی ایده) نیز رتبه سوم بخش سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌ها برای توجه ویژه به ادبیات فاخر و متون کهن فارسی، فرایند خلاقانه بازی و ارتباط مناسب بین نسل‌های مختلف، دریافت کرد.

سرگرمی «طوطی و بقال» بر مبنای حکایتی از دفتر اول مثنوی معنوی اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر قرن چهارم هجری قمری است. این محصول با طراحی عماد ارغند حاصل تحقیق و پژوهش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری در قالب پروژه ادبیات متون کهن فارسی تولید شده است.

بر اساس این خبر، در مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران، دو لوح سپاس از سوی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و عماد ارغند مدیر مجموعه دواره اهدا شد.

در این لوح‌های سپاس آمده است: چشم‌انداز روشن توسعه ایران اسلامی نیازمند سعی و کوشش انسان‌های متعهد، متدین و اندیشمند خواهد بود. عرصه کار و تلاش فکری و عملی تجلی اراده انسان‌هایی باعزم پولادین در راه اعتلای همه جانبه کشور است. در این میان فعالیت‌های ستودنی آن مجموعه قدمی در راستای تولید و مصرف محصولات فرهنگی ایرانی‌-اسلامی است.

در ادامه این لوح‌ها نوشته شده است: با شوق و افتخار در سالی که مزین است به اسم «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» ضمن تشکر از حضور در «نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران» که به همت تشکل‌های مردمی تخصصی و پشتیبانی این اداره کل برگزار شد، کسب رتبه‌های نخست و سوم در بخش اسباب‌بازی را به شما تبریک عرض می‌کنم.

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری، آیدین مهدیزاده دبیر رویداد ملی ایده‌آزاد و رییس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و علی حسینی سرپرست کانون استان تهران در مراسم پایانی نخستین جشنواره‌ کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران حضور داشتند.

کلمات کلیدی
تماس باما

دسترسی به

میز خدمت الکترونیک

سوالات پرتکرار
شناسنامه خدمات شناسه دار
راهنمایی دریافت خدمات شناسه دار
راهنمای دیجیتال خدمات شناسه دار
بیانیه ها
نظرسنجی و تحلیل نظرسنجی ها
مشارکت و تصمیم گیری های الکترونیک
گزارش ها ،عملکرد و آمار
سامانه ملی رسیدگی به شکایات کانون
سامانه شفافیت
سامانه های کانون
واحد پاسخگویی و پشتیبانی از خدمات
آموزش غیر مستقیم فرهنگی،هنری، علمی و دینی در مراکز فرهنگی و هنری کانون
صدور مجوز پخش تیزر کودک ونوجوان
صدور تاییدیه فضای فرهنگی یا نمایشگاهی ویژه کودکان و نوجوانان
صدور مجوز تولید اسباب بازی
صدور مجوز واردات اسباب بازی
برگزاری نمایشگاه و جشنواره حوزه کودک و نوجوان

انتخاب حالت کور رنگی

سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطی

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: